Filozofie školky
Psychosociální podmínky
- k dětem přistupujeme tak, aby se cítily spokojeně, jistě a bezpečně
- ve vztazích mezi dětmi a dospělými se musí projevovat vzájemná důvěra, tolerance, ohleduplnost zdvořilost, solidarita, vzájemná pomoc a podpora
- děti se učí pravidlům soužití, samy se podílejí na vytváření jasných pravidel chování ve skupině tak, aby se vytvořil kolektiv dobrých kamarádů
- starší děti jsou vedeny k ohleduplnému chování k dětem mladším, učí se jim pomáhat
- děti mají volnost a osobní svobodu vyváženou nezbytnou mírou omezení hlavně kvůli jejich bezpečnosti
- jsou podporovány v samostatnosti, dodržování společenských pravidel, pomoci mladším kamarádům
- jsou podporována dětská přátelství
Záměry
- vytvářet pozitivní klima školy
- poskytnout vhodné podmínky pro adaptaci dětí mladších tří let
Dětská práva podle úmluvy o právech dítěte tak, jak jsou uplatňována v naší MŠ
Dítě má právo, aby mu byla společností poskytována ochrana – potřeba jídla, oblečení, místa k životu, lékařské pomoci, ochrany před lidmi a situacemi, které by je mohly fyzicky nebo psychicky zranit…
Dítě má právo být respektováno jako jedinec ve společnosti – slušné zacházení i když nemá pravdu, právo na přátelství, na respektování jazyka, barvy pleti, rasy či sociální skupiny…
Dítě má právo na emočně kladné prostředí a projevování lásky – právo mít někoho, kdo se ho zastane, právo být s lidmi, kteří ho mají rádi, právo na pozornost a vedení ze strany dospělých, právo dostávat i projevovat lásku…
Dítě má právo být respektováno jako jedinec s možností rozvoje, chce si potvrzovat svoji identitu – právo vyrůst v jedince zdravého tělesně i duševně, právo rozvíjet všechny své schopnosti a nadání, právo hrát si, právo na soukromí…
Dítě má právo být respektováno jako individualita, která si tvoří svůj vlastní život – právo ovlivňovat rozhodnutí, co se s ním stane, právo na chování přiměřené věku, právo být připravován na svobodu jednat a žít svým vlastním způsobem…