Budova a materiální podmínky

Budova

Mateřská škola je umístěna v přízemní budově na okraji obce, je zde i školní kuchyň a obecní byt. Dětem slouží dvě třídy, tělocvična, ložnice. Od roku 2007 probíhají rekonstrukce, nejprve šaten a sociálního zařízení, roku 2009 vznikla přestavbou ložnice, v roce 2010 proběhla výměna oken, snížení stropů, výměna podlah, vymalování, zateplení fasády do zahrady. V roce 2013 byla dokončena revitalizace zahrady MŠ, která byla obohacená o další interaktivní herní prvky.

 

Materiální podmínky

-        děti mají k dispozici 2 třídy – herny, tělocvičnu, ložnici

-        každá třída má vlastní šatnu s vyhovujícími skříňkami

-        společná umývárna a wc s pomocí vhodné organizace vyhovuje kapacitě

-        díky vlastní kuchyni děti stolují pohodlně ve třídách, vydávání obědů odpovídá požadovaným normám

-        tělocvična slouží jak k pohybovým aktivitám, hrám a činnostem ve skupinkách

-        počet stolů a židliček a jejich výška odpovídá počtu a věku dětí

-        doplnění vybavení mobilními tabulemi umožňuje vést řízené činnosti ve skupinách podle věku

-        dětem je k dispozici interaktivní tabule s didaktickými programy, paní učitelky mají k dispozici 2 notebooky, tiskárnu, vedoucí učitelka

         používají 1 notebook s tiskárnou, 1 notebook s kopírkou užívá vedoucí kuchyně

-        k poslechu písní a pohádek využíváme 1 CD přehrávač

-        velkým přínosem je samostatná ložnice, která umožňuje nerušený odpočinek dětí

-        vybavení zahrady novými herními prvky zajišťuje její bezpečné využívání a zároveň estetické prostředí

-        po rekonstrukci jsou zajištěny i světelné a tepelné podmínky odpovídající normám dle platné legislativy

 

Zahrada

K delší straně budovy přiléhá velká odborně založená zahrada se vzrostlými stromy a keři. Je celoročně využívaná, je zde mnoho zákoutí a prostoru jak pro hry, tak pro vzdělávání dětí. Často je využívaný labyrint z tůjí, dvě pískoviště s krycími plachtami umožňují volné přecházení dětí, jedno je kryté přístřeškem. Zahradní domek slouží k uložení hraček, jeho terasa ke hrám. 

Prostor je celoročně využíván k pozorování a poznávání života v přírodě. Díky rekonstrukci zahrady mají děti možnost sledovat život hmyzu v domečcích pro hmyz, pozorovat ptáčky na krmítkách a v budkách. Dále si mohou vyzkoušet svou odvahu a hbitost na lanové dráze, prolízačkách z kmene stromu, proběhnout se tunelem z vrbového proutí nebo bludištěm z tůjí, meditovat v indiánském tee-pee či zdolávat kopeček uprostřed zahrady. V letních měsících mohou zkusit stavbu hrází, vyplouvání papírových či jiných loděk na vodním kanálku ustícím do malého jezírka. Nově, zásluhou rodičů, disponuje mateřská škola dětskými ponky.

 

Koncepce

Připravit na školu samostatné a zdravě sebevědomé děti, přirozenou výchovou dát dobré základy celoživotního vzdělávání, respektovat jejich individuální možnosti a zájmy. Naučit dětí žít v přirozené symbióze s přírodou, snažit se jí porozumět a pomáhat. Vnímat přátelsky okolní svět a lidi z jiných kultur.

 

Záměry

Postupně zlepšovat bezpečnostní podmínky na zahradě, využívat přístřeší s lavicemi k řízené činnosti, zakoupit pomůcky k pozorování a zkoumání přírodních prvků.